Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on Lis 22, 2019 in Zdrowie |

Jedz, ćwicz i bądź zdrów.

Jedz, ćwicz i bądź zdrów.

Warunkiem dobrego i mądrego odżywiania jest zrozumienie własnego organizmu. Często uczucie apetytu mylone jest z głodem. Bardzo często zapychamy żołądek bezmyślnie, byle jakim jedzeniem. Należy pamiętać, że nieprzeładowany żołądek wykonuje prawidłowo swoją pracę.
Mądre odżywianie nie ma nic wspólnego ze stanem konta, przy doborze pożywienia trzeba kierować się instynktem i wiedzieć co będzie dla nas dobre.
Dawniej człowiek jadł i pił, aby zaspokoić głód, współczesny zaś, zaśmieca organizm sztucznym jedzeniem i robi to bez umiaru.
Przejadanie się powoduje wiele chorób i przyczyną przedwczesnego starzenia się.
Wysoko przetworzona żywność, jedzenie gotowych wyrobów i nadmiar cukru w diecie, skutkuje utratą zdrowia i otyłością.
Aby uniknąć tych problemów trzeba przygotowywać posiłki samodzielnie. Dlaczego gotowanie coraz częściej staje się wyzwaniem?
Szybkie tempo życia i łatwo dostępne gotowe dania, ale to jest błędne koło.
Najważniejsza jest zbilansowana dieta, bogata w witaminy i minerały.
Zjedzenie pełnowartościowego śniadania, daje siłę na cały poranek.
Ciepły obiad przygotowany w domu jest o wiele zdrowszy niż kupiony na mieście i podgrzany w mikrofalówce.

Racjonalne odżywianie.

Mając na uwadze zdrowie i dobrą kondycje fizyczną i psychiczną, należy jeść zdrowo bez pośpiechu i nie przejadać się. Złe nawyki żywieniowe warto zamienić a efekt będzie zaskakujący. Zyskamy smukłą sylwetkę ale i lekkość. Nasz układ pokarmowy odpłaci się niezawodną pracą.
Aby zyskać piękną sylwetkę, stosujemy przeróżne diety cud.
Do popularnych należą; dieta kapuściana, dieta tysiąca kalorii, kopenhaska, hiszpańska i wiele innych.
Żadna z tych diet nie jest skuteczna. Jak każda kuracja odchudzająca ma plusy i minusy. Stosowanie diet typu kopenhaska czy inne, odbije się prędzej czy później efektem jojo.
Szybkie rezultaty, bo po tygodniu czy dwóch, ale jak długo jesteśmy w stanie głodzić się i utrzymywać wagę?
Zamiast stosowania diet, trzeba zmienić nawyki. Przede wszystkim ograniczyć cukier i tłuszcz. Zamiast kolejnej kromki chleba, zjeść jogurt naturalny z dodatkiem kawałków banana.
Zastąp dużego hamburgera czy kebab, świeżym i ciepłym obiadem. Zdrowiej zjeść kawałek upieczonego mięsa z zieloną sałatą i ryżem czy kaszą. Doda nam to sił i nie obciąży organizmu, a co najważniejsze nie przyczyni się do wzrostu wagi.
Od dawna popularne były jednodniowe głodówki. Gdy pozawala nam na to zdrowie, warto oczyścić organizm. Podczas takiej głodówki, trzeba pić wodę. Dajemy układowi trawiennemu odpocząć. Obciążony żołądek niema kiedy zwolnić tempa i pracuje na pełnych obrotach. Głodówka pozwoli na odzyskanie sprawności fizycznej i psychicznej. Głód ponadto leczy, odmładza i przedłuża życie. Warto spróbować.