Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on Lis 2, 2019 in Zdrowie |

Co pić, aby być zdrowym

Co pić, aby być zdrowym

Warunkiem życia na ziemi jest woda. Woda to też potężny żywioł. Jej siła i właściwości, nieustannie są badane przez naukowców. Woda stanowi główny składnik naszego organizmu.
Zawiera cenne składniki mineralne i powinno się ją pić w dużych ilościach.
Co ważne, odpowiada za przemianę materii i wiele innych procesów jakie zachodzą w ludzkim organizmie.

Wyróżniamy:
1. Wody naturalne źródlane
2. Wody naturalne mineralne
3. Wody stołowe
4. Wody naturalne lecznicze

Najczęściej sięgamy po wodę mineralną, zawiera ona dużo witamin, takich jak potas, żelazo, magnez, wapń czy sód. Dostępne są wersje gazowane i nie gazowane oraz smakowe.
Niezależnie jaką wybierzemy, każda jest dobra.
Istotne jest spożywanie co najmniej dwóch litrów wody dziennie a podczas choroby lub osłabienia organizmu nawet trzech litrów.
Woda nam nie zaszkodzi a wzmocni i pomorze usunąć z organizmu toksyny.
Wodę mineralna jest ogólnie dostępna, sprzedawana w plastikowych butelkach a rzadziej już w szklanych, choć w szkle woda jest o wiele zdrowsza. Eksperci wyjaśniają negatywny wpływ wody przechowywanej w plastiku na organizm.

Właściwości wody źródlanej

Obok wody mineralnej mamy do dyspozycji wodę źródlaną.
Ta z kolei pochodzi z podziemnych krystalicznych źródeł i nie wymaga oczyszczania.
Obie są jednakowo zdrowe, choć woda źródlana zawiera mniej składników mineralnych.
Woda mineralna skierowana jest do osób aktywnych fizycznie, lub borykających się chorobami kości. Kobiety w ciąży, ze względu na duże zapotrzebowanie witamin, powinny pić wodę mineralną. W miejscach narażonych na wysoką temperaturę i nadmierne przegrzanie, woda pełni ważną rolę.
Wodę źródlaną natomiast, powinny pić osoby starsze, ograniczone ruchowo oraz ciśnieniowcy.
Polecana także dla cukrzyków i chorych na nerki. Woda ta zalecana jest również dla dzieci.
Do wyboru jest wiele wód. Najczęściej kupowane to Piwniczanka, Cisownianka, Kryniczanka i wiele innych.
Wody źródlane z małą zawartością minerałów; Żywiec Zdrój, Arctic Plus, Kropla Beskidu i wiele innych.

Woda chroni przed powstawaniem piasku i kamieni na nerkach. Wspomaga odchudzanie i zapobiega przegrzaniu organizmu.
Trzeba pamiętać, że nadmiar wody również może zaszkodzić. Aby uniknąć zbyt dużego nawodnienia organizmu, należy wodę pić powoli i w odstępach czasowych. Nie należy pić dużej ilości wody jednorazowo.

Co za dużo to nie zdrowo

Nadmierne nawodnienie spowoduje spadek poziomu elektrolitów, niewydolnością nerek i obrzękiem narządów wewnętrznych.
Zatrucie organizmu wodą objawia się zmęczeniem, rozkojarzeniem. Wystąpić mogą bóle głowy i wymioty.
Dlatego należy pić wodę powoli, w odstępach czasowych i pilnować zalecanej dawki.