Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on Lis 30, 2019 in Zdrowie |

Bakłażan – właściwości

Bakłażan, czyli jedno z najzdrowszych warzyw. Warto pamiętać, że jest niskokaloryczny. Poprawia krążenie krwi. Charakteryzuje się także właściwościami przeciwutleniającymi. Działa w profilaktyce chorób układu krążenia. Bakłażan jest cennym źródłem wielu pierwiastków mineralnych. Zawiera flawonoidy, stymulujące produkcję dobrego cholesterolu.

 

Bakłażan zwalcza wolne rodniki. Wykazuje silne właściwości oczyszczające. Poprawia funkcje mózgu. Ze względu na swój kolor pomaga utrzymać dobrą pamięć. Bakłażan pomaga zrzucić tkankę tłuszczową. To źródło błonnika pokarmowego. Należy pamiętać, że bakłażan głównie składa się z wody. Zapobiega anemii, to doskonałe źródło żelaza. Bakłażan poprawia wzrok. Wspomaga ośrodkowy układ nerwowy.

Właściwości bakłażana

Dba on o zdrowe kości. Charakteryzuje się dużą dawką wapnia i żelaza. Bakłażan poprawia kondycję włosów. Zawiera on witaminę B3. Stymuluje porost włosów. W bakłażanie znajdziemy dużą dawkę witaminy A. Bakłażan wspomaga leczenie oparzeń. Jego miąższ wykazuje silnie właściwości lecznicze. Działa on przeciwbólowe. Dba o zdrowie skóry. Bakłażan powinien się znaleźć w naszej codziennej diecie. To warzywo składające się z wielu cennych składników. Znajdziemy w nim również wiele magnezu, manganu i potasu. Należy pamiętać, że bakłażan jest ciężkostrawny. Jednak nie jest on wskazany dla kobiet w ciąży. Bakłażan to niskokaloryczny produkt. W 100 g znajdziemy 20 kcal. Bakłażan posiada charakterystyczny smak. Wyróżnia się lekką goryczą. Wystarczy go odpowiednio przyrządzić. Przed obróbką termiczną należy go pokroić i posolić. Następnie zostawić tak na kilka minut. Sól usunie goryczkę. Bakłażan jest wykorzystywany w kuchni arabskiej. To również składnik kuchni śródziemnomorskiej. Można go przyrządzać na wiele sposobów. Możemy go dusić, piec i grillować. Smażone plastry bakłażana mogą również propozycją na przekąskę. Bakłażan jest niewątpliwie bardzo zdrowym warzywem. Należy pamiętać, że zawiera związki fenolowe.

 

Jednym z jego antyoksydantów jest nasunin. Wykazuje właściwości przeciwstarzeniowe. Najwięcej cennych substancji znajdziemy w skórce bakłażanu. To warzywo jest źródłem wielu przeciwutleniaczy. Pełnią one ważną rolę w naszym organizmie. Spożywanie tego warzywa pomaga w obniżeniu cukru we krwi. Dodatkowo zapobiega on zaparciom. Wspiera pracę jelit, przyśpiesza metabolizm. Należy go regularnie spożywać. Możemy go dodawać do wielu na przykład kalorycznych potraw. Dobrze jest go łączyć z makaronem, ziemniakami, czy innymi warzywami oraz mięsem. Bakłażan jest niedocenianym warzywem. Niestety nie jest on aż tak popularny. Należy go częściej serwować pod różną postacią. Na jego bazie możemy przyrządzać wiele zdrowych potraw. Warzywo to możemy zakupić zarówno w supermarkecie jak i sklepie ekologicznym. Należy wybierać ciężkie bakłażany, z lśniącą skórką. Za jedną sztukę bakłażana zapłacimy w granicach 5-15 zł. Wszystko zależy od kraju pochodzenia, gospodarstwa oraz certyfikatu. Bakłażan jest nie tylko zdrowy, ale i smaczny.